Museot alueellisen elinvoiman edistäjinä -seminaari elokuussa Imatralla

Tervetuloa Imatralle kuulemaan ja keskustelemaan museoiden alueellisesta vaikuttavuudesta!

Imatran kaupunki ja Suomen Erämuseosäätiö järjestävät yhteistyössä Museot alueellisen elinvoiman edistäjinä -seminaarin to 24.8.2023 klo 10.00 - 17.00 Kulttuuritalo Virrassa Imatralla. Maksuton seminaari on osa Heijastuksia – museot luontoperustaisen liiketoiminnan kehittämisalustoina -hanketta sekä Imatralle suunnitteilla olevan valtakunnallisen Erä- ja luontokulttuurimuseon valmistelua.

Seminaarin Keynote-esitelmät käsittelevät museoiden alueellista vaikuttavuutta kansainvälisten esimerkkien kautta.

• Dr Danielle O´Donovan (University College Cork) tarkastelee museoita alueellisen, hitaan ja kestävän matkailun edistäjinä irlantilaisten esimerkkien kautta (Museums as Drivers of Place-based, Slow and Sustainable Tourism: Case Studies of Cork City and the Irish Sea Ports). Esityskieli englanti.

• Professori Robert Winterin (University of St. Gallen) aiheena ovat digitaaliset alustat ja liiketoimintamallit museokontekstissa (Platform-based Business Ecosystems as a Facilitator of Business Innovation – with Special Emphasis on Strategy, Design and Governance in the Museum Context). Esityskieli englanti.

• Professori Jussi Ängeslevä (Universität der Künste Berlin) lähestyy tulevan Erä- ja luontokulttuurimuseon aihepiirejä luennollaan Läsnäolo, vuorovaikutus ja tarina – luonnossa ja luonnosta.

Lisäksi kuullaan paikallisia esimerkkejä museoiden ja yrittäjien yhteistyösuunnitelmista. Päivän aikana on myös mahdollisuus tutustua Imatran taidemuseon ja kaupunginmuseon näyttelyihin.

Seminaarin tarkan ohjelman ja ilmoittautumislinkin löydät täältä: Heijastuksia-hanke.

Museomykorritsa ja ekososiaalinen sivistys

Tervetuloa Karjalan Erämessuille