Erä- ja luontokulttuurimuseon arkkitehtisuunnitelmat etenevät - JTF-rahastolta lähes 800 000 euron avustus

Arkkitehtuurisuunnitteluhankkeessa toteutetaan Imatran nykyiseen kaupungintaloon sijoittuvan erä- ja luontokulttuurimuseon arkkitehti-, rakenne- ja talotekniset suunnitelmat.

Suunnitelmat sisältävät sekä nykyisen rakennuksen tarvittavat muutostyöt että kokoelmatiloja varten tarvittavan uudisrakennuksen.

− Arkkitehtisuunnittelun aloittaminen tulee oivalliseen aikaan. Erämuseosäätiön tähänastinen tila- ja sisältösuunnittelutyö on edennyt suunnitellussa aikataulussa Nyt saadulla avustuksella pääsemme yhdessä kaupungin kanssa edistämään konkreettisia arkkitehti- ja taloteknisiä suunnitelmia kaupungintalon muuttamiseksi valtakunnalliseksi, vetovoimaiseksi museoksi, Suomen Erämuseosäätiön toimitusjohtaja Pia Paukku sanoo.

Museo tuo työpaikkoja ja elinvoimaa

Suomen Erämuseosäätiön keskeinen tavoite on uuden valtakunnallisen museon perustaminen. Valmistuttuaan museo tulee olemaan suomalaisen erä- ja luontokulttuurin kokemisen ja esittelyn keskus.

Museohankkeen tavoitteena on myös alueen elinkeinorakenteen monipuolistaminen, uusien liiketoimintamahdollisuuksien ja työpaikkojen luominen sekä tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnan vilkastuttaminen.

Etenkin luonto- ja kalastusmatkailu ovat kasvavia aloja, ja museon odotetaan houkuttelevan myös näistä teemoista kiinnostuneita kävijöitä.

Hae meille töihin

EU-komissaari Elisa Ferreira vieraili Imatralla 22.9.