Hae meille töihin

Suomen Erämuseosäätiö hakee tiimiinsä projektitutkijaa ja projektikoordinaattoria määräaikaisiin työsuhteisiin. Tehtävät alkavat sopivan henkilön löydyttyä. Lue alta tarkemmat tehtäväkuvaukset ja hakuohjeet.

Projektitutkija

Oletko suomalaisen eräkulttuurin asiantuntija? Onko elävä kulttuuriperintö lähellä sydäntäsi? Tunnetko luonnon virkistyskäytön, metsästyksen, kalastuksen tai luontoharrastamisen koulutuksesi, työsi tai harrastuksesi kautta läheisesti? Haemme osaavaan tiimiimme projektitutkijaa Luontokohteiden kulttuuriperinnöstä vetovoimaa rajaseudun matkailuun -hankkeeseen.

Projektitutkijan tehtäviin kuuluu mm. elävän eräkulttuuriperinnön keruun organisointi ja toteutus, digitaalisen alustan käyttö, sisällöntuotanto ja erilaiset viestinnälliset tehtävät. Valittava henkilö työskentelee tiiviisti tulevan museon monipuolisten sisältöjen parissa yhdessä erilaisten sidosryhmien kanssa.

Elävän eräperinnön keruuta tehdään digitaalisesti, haastatteluin ja erilaisten tapahtumien yhteydessä. Tehtävään valittavalla tulee olla erinomaiset yhteistyö-, viestintä- ja sosiaaliset taidot sekä ajokortti ja valmius matkustaa. Olet etsimämme henkilö, jos sinulla on kokemusta erilaista tiedonkeruumenetelmistä, selvitysten teosta ja projektityöskentelystä. Olet innostunut tuottamaan vaikuttavia sisältöjä eräkulttuurin aihepiireistä, joista omaat asiantuntijuutta. Arvostamme kokemusta kulttuuriperintöalasta, näyttely- ja sisältötuotannosta sekä erilaisten hankkeiden läpiviemisestä.

Työsuhteen kesto on 9 kk ja se alkaa sopimuksen mukaan. Työntekopaikka on Imatra ja työssä on osittainen etätyömahdollisuus. Rekrytointi toteutuu, mikäli hankerahoitus varmistuu.

Toimita vapaamuotoinen hakemuksesi palkkatoiveen ja CV:n kera ke 22.11.2023 klo 17 mennessä osoitteeseen info@eramuseo.fi otsikolla PROJEKTITUTKIJA.

Lisätietoja työtehtävästä antaa vastaava tuottaja Laura Kokki laura.kokki@eramuseo.fi, p. 044 709 6674.

Luontokohteiden kulttuuriperinnöstä vetovoimaa rajaseudun matkailuun -hanketta koordinoi LAB-ammattikorkeakoulu ja rahoittaa Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelma 2023–2027.

Projektikoordinaattori

Haemme projektikoordinaattoria määräaikaiseen työsuhteeseen 31.12.2024 saakka. Projektikoordinaattorin tehtävänä on vastata Erä- ja luontokulttuurimuseon arkkitehtisuunnitelmat -hankkeen (JTF-rahoitus) läpiviennistä Suomen Erämuseosäätiön osahankkeen osalta. Hankkeen rahoittajana toimii Etelä-Karjalan liitto.

Erä- ja luontokulttuurimuseon arkkitehtisuunnitelmat -hankkeessa toteutetaan Imatran nykyiseen kaupungintaloon sijoittuvan erä- ja luontokulttuurimuseon arkkitehtisuunnitelmat ja talotekninen suunnittelu.

Suunnitelmat sisältävät sekä nykyisen rakennuksen tarvittavat muutostyöt että konservointi- ja kokoelmatiloja varten tarvittavan uudisrakennuksen. Hanke koostuu Imatran kaupungin päähankkeesta ja Suomen Erämuseosäätiön osahankkeesta.

Rekrytoitavan henkilön tehtävänä on Suomen Erämuseosäätiön osahankkeen työpakettien tehtävien, aikataulujen ja toimenpiteiden koordinointi ja yhteensovittaminen päähankkeen toimenpiteisiin.

Tehtäviin kuuluvat myös hankkeen taloushallinnolliset tehtävät, kilpailutusten ja hankintojen valmistelu sekä sisäinen ja ulkoinen viestintä. Projektikoordinaattori työskentelee tiiviissä yhteistyössä muiden hanketoimijoiden ja sidosryhmien kanssa.

Tehtävään valittavalta henkilöltä edellytetään vahvaa taloushallinnon osaamista ja kokemusta erilaisten projektien taloushallinnosta, maksatuksista ja raportoinneista. Aiempi kokemus EU-hankkeista katsotaan eduksi. Olet etsimämme henkilö, jos olet taloustaitojesi lisäksi napakka organisaattori ja tehokas viestijä. Sinulla on erinomaiset yhteistyötaidot ja tehtävään soveltuva koulutus (esim. tradenomi).

Tehtävä alkaa sopivan henkilön löydyttyä. Työntekopaikka on Imatra ja työssä on osittainen etätyömahdollisuus.

Toimita vapaamuotoinen hakemuksesi palkkatoiveen ja CV:n kera su 26.11.2023 mennessä osoitteeseen info@eramuseo.fi otsikolla PROJEKTIKOORDINAATTORI.

Lisätietoja työtehtävästä antaa suunnittelija Mona Taipale mona.taipale@eramuseo.fi, p. 044 709 6673.

(Etusivun kuva: Visit Finland, JTM)

Erämuseo Erätulilla

Erä- ja luontokulttuurimuseon arkkitehtisuunnitelmat etenevät - JTF-rahastolta lähes 800 000 euron avustus