EU-komissaari Elisa Ferreira vieraili Imatralla 22.9.

EU:n koheesio- ja uudistusasioista vastaava komissaari Elisa Ferreira vieraili Suomessa 20. - 22.9. Vierailunsa aikana Ferreira kävi myös Imatralla Etelä-Karjalan liiton ja Imatran kaupungin vieraana perjantaina 22.9.

Vierailun yhteydessä Suomen Erämuseosäätiön toimitusjohtaja Pia Paukku esitteli komissaarille Erä- ja luontokulttuurimuseo -hanketta ja keskustelussa nousi keskeisesti esille Erämuseon merkitys myös Etelä-Karjalan aluekehitykselle ja elinvoimalle.

”Tulevalla museolla on merkittävät aluetalous- sekä työllisyysvaikutukset. Lisäksi museolla on merkitystä uutena, vetovoimaisena matkailukohteena. Suomalainen luonto kiinnostaa matkailijoita ja museon myötä koko alueen vetovoima vahvistuu”, toteaa Pia Paukku tapaamisen jälkeen.

Muuttuneessa maailmanpoliittisessa tilanteessa itärajan elinvoima ei ole tärkeää vain Suomelle vaan laajemminkin EU:lle sekä läntiselle maailmalle.

”Imatran ja maakunnan nykytilanteen esittely komissaarille oli tärkeää ja viesti itäisen Suomen elinvoiman vahvistamisen tärkeydestä välittyi tapaamisessa selkeästi EU:n suuntaan”, summaa Paukku tapaamisen merkitystä.

Edellinen

Erä- ja luontokulttuurimuseon arkkitehtisuunnitelmat etenevät - JTF-rahastolta lähes 800 000 euron avustus

Seuraava

Toiveiden Erämuseo -kyselyn arvonta on suoritettu